Събора мина, сега е време експертите да си кажат тежката дума. Нали всички обичаме да критикуваме - форума е идеалното място за целта. Не знам само дали анкета няма да е по-правилния избор, но пък за нея трябва да има готови въпроси. Кольо?..
Темата я започвам сега с идея хората, които бяха на мястото на събитието да кажат какво според тях е можело да се направи по-добре. Докато все още спомените са пресни. Преобладаващото мнение е, че събитието беше успешно (това мисля и аз), което обаче не означава, че догодина не може да го стъкмим още по-качествено. Докато си говорих с този или онзи по време, а и след събора, стигнах до следните предложения (макар и не сортирани по важност):
1. В ден горещ колкото съботата май е най-правилно дисциплините с участието на деца да бъдат изтеглени в началото на състезателния ден. Дори и атмосферните условия да са добри, пак ми се струва добра идея да не тестваме търпението на най-малките. Пък и на родителите им;
2. Да се разпънат повече шатри, защото сянката стана оскъдна в следобедните часове;
3. Озвучителната система може да се ползва да приканва състезателите към старта, да осведомява зрителите какво гледат в момента, коя дисциплина следва, както и други интересни и полезни неща;
4. Ротиране на хората изпълняващи организационни функции като: спасители, съдии, конференсиета, и т.н. Ако състава е твърде малък по брой и няма възможност за смяна, да се даде време за почивка за неща като бърз обяд, ходене до тоалетна, лека почивка и други такива дейности.
Та хора - коментирайте, като всички се опитаме да даваме приложими и изпълними предложения. Фнимавайте, че ако прекалите Манчо ще заключи темата и сме до там.
Разбор на Събора
Moderators: graf_bezuhoff, vandobrev
Re: Разбор на Събора
За децата съм много съгласен моя изби кочината по едно време.
И другото нещо е за всички организатори да има организаторски фланилка.
И другото нещо е за всички организатори да има организаторски фланилка.
Re: Разбор на Събора
То така си беше.На състезатели като теб за какво ти е?
пирон-дюбел
Отбрана Ямболска Каратека(ОЯК)
http://www.vandobrev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Отбрана Ямболска Каратека(ОЯК)
http://www.vandobrev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Разбор на Събора
айде и аз ще се включа, за да няма недоразбрали и да споделя някои подробности.
Самото събитие беше замислено с идялната цел да се съберем и да се позабавляваме както ние си знаем. Понеже е ясно че каяк обществото си държи на свойта идентичност и самостоятелност решихме да си бъдем ние и да не вдигаме байраци и шумотевица извън него. За основен принцип предприехме схемата всеки да поеме някаква отговорност и никой друг да не му се меша и дава акъли как да си менежира задачките. Естетствено че всичко се събира в едно и трябва от време на време да казва до къде е стигнал и да иска помощ ако му трябва. Един трябваше да си хване съдийството и определи условията, друг да организира къмпирането, трети екипировката и тн. В крайна сметка така и стана с дребни изключения, но се надявам главните дезорганизатори да са си взели поука. Ако ви споделя че с Демо обиколихме 3 районни управления за една проста КАТ-аджийска кола въобще няма и да ви очудя. Някой кретен дали на Европейското, дали на откриването беше правил красиви финансови мизерии на Бърза Помощ което също ни затрудни леко защото трябваше да гоним шефката на бърза помощ в Благоевград и да платим лично. Това всичкото ни отне доста време. Единствената позиция която пренебрегнахме бе някой да организира хората на брега и публиката. Въпреки хилядните молби за онлайн регистрация се оказа че са се регистрирали 50% от участниците. От там вече идва и другия проблем който буквално изпита нервната ни система. 2 месеца убеждавам една от любимите ни рафтинг фирми да ни дадат всички контакти и да ми усигурят нормални отношения с местните власти. Нито един кмет и подобно животно не си вдига телефона на непознати номера. Държавните администрации се нещо отвратително за работа. На всичкото отгоре след всичките ми предупреждения и няколко злостни мейла, те така и не разбраха че не трябва да се мешат в келешките дела и бяха представили и "организирали" събитието пред властите по тяхни си виждания които естествено нямат нищо общо с нашите. И така на 05.09 сутринта вместо да си дооправяме дребните пропуски се оказа че офицялно са поканени един рейс кметове, общински и какви ли не още хора. Нищо лошо няма в това че удариха едно рамо с присъствие и най сетне стигнахме до пряки контакти с тях. Надявам се и да сме ги убедили че сме сериозна паплач и е време да ни обърнат внимание. Реално обаче Формата беше да се съберем и да покараме, да проиграем подобно събитие с наличния ни ресурс а догодина вече да вдигаме байраци и фанфари. Тоя калабалък сутринта направо ни обърка и намали възможностите ни да бъдем малко по еластични в организацията. За това и догодина при организирането на подобно събитие просто няма да търсим помощ от никой който няма елемнтарна култура за екипна работа. Ясно е че всеки си гони целите и държи да си заслужи червените точки пред администрациите, но когато го правиш на гърба на другите и за сметка на тяхните възможности, това се равносилно на престъпление.
Въпреки всичко успяхме и не видях нито един "келеш" от холдинга който да не си намери работа и да не се включи да помага. Факт който говори че догодина ще сме по-големи и по-силни в начинанието си. Факт е че доказхме на хората че има начин да събереш всички без да има сърдити и да ги накараш да са доволни че са посетили самото събитие. По голяма победа от това няма. Догодина ще гоним техническите и организационни неуредици и ще има мегдан и за повече шоу и атракции.
Но до тогава има цяла година и 30-на рекици за каране ....
Самото събитие беше замислено с идялната цел да се съберем и да се позабавляваме както ние си знаем. Понеже е ясно че каяк обществото си държи на свойта идентичност и самостоятелност решихме да си бъдем ние и да не вдигаме байраци и шумотевица извън него. За основен принцип предприехме схемата всеки да поеме някаква отговорност и никой друг да не му се меша и дава акъли как да си менежира задачките. Естетствено че всичко се събира в едно и трябва от време на време да казва до къде е стигнал и да иска помощ ако му трябва. Един трябваше да си хване съдийството и определи условията, друг да организира къмпирането, трети екипировката и тн. В крайна сметка така и стана с дребни изключения, но се надявам главните дезорганизатори да са си взели поука. Ако ви споделя че с Демо обиколихме 3 районни управления за една проста КАТ-аджийска кола въобще няма и да ви очудя. Някой кретен дали на Европейското, дали на откриването беше правил красиви финансови мизерии на Бърза Помощ което също ни затрудни леко защото трябваше да гоним шефката на бърза помощ в Благоевград и да платим лично. Това всичкото ни отне доста време. Единствената позиция която пренебрегнахме бе някой да организира хората на брега и публиката. Въпреки хилядните молби за онлайн регистрация се оказа че са се регистрирали 50% от участниците. От там вече идва и другия проблем който буквално изпита нервната ни система. 2 месеца убеждавам една от любимите ни рафтинг фирми да ни дадат всички контакти и да ми усигурят нормални отношения с местните власти. Нито един кмет и подобно животно не си вдига телефона на непознати номера. Държавните администрации се нещо отвратително за работа. На всичкото отгоре след всичките ми предупреждения и няколко злостни мейла, те така и не разбраха че не трябва да се мешат в келешките дела и бяха представили и "организирали" събитието пред властите по тяхни си виждания които естествено нямат нищо общо с нашите. И така на 05.09 сутринта вместо да си дооправяме дребните пропуски се оказа че офицялно са поканени един рейс кметове, общински и какви ли не още хора. Нищо лошо няма в това че удариха едно рамо с присъствие и най сетне стигнахме до пряки контакти с тях. Надявам се и да сме ги убедили че сме сериозна паплач и е време да ни обърнат внимание. Реално обаче Формата беше да се съберем и да покараме, да проиграем подобно събитие с наличния ни ресурс а догодина вече да вдигаме байраци и фанфари. Тоя калабалък сутринта направо ни обърка и намали възможностите ни да бъдем малко по еластични в организацията. За това и догодина при организирането на подобно събитие просто няма да търсим помощ от никой който няма елемнтарна култура за екипна работа. Ясно е че всеки си гони целите и държи да си заслужи червените точки пред администрациите, но когато го правиш на гърба на другите и за сметка на тяхните възможности, това се равносилно на престъпление.
Въпреки всичко успяхме и не видях нито един "келеш" от холдинга който да не си намери работа и да не се включи да помага. Факт който говори че догодина ще сме по-големи и по-силни в начинанието си. Факт е че доказхме на хората че има начин да събереш всички без да има сърдити и да ги накараш да са доволни че са посетили самото събитие. По голяма победа от това няма. Догодина ще гоним техническите и организационни неуредици и ще има мегдан и за повече шоу и атракции.
Но до тогава има цяла година и 30-на рекици за каране ....
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
Re: Разбор на Събора
Намен ми хареса свършихте много работа браво на вас ,само като идея да кажа ако се замести спринта на К1 с 3хК1 нямали да е по атрактивно за гледане дисциплината 3хК1 слалом,само като идея го казвам.
не се знае знаели се пък и да се знае не сигорно