Ретро Струма
Moderator: vandobrev
Re: Струма
Майтапа настрана ама съм голям мераклия да намерим наистина мястото и да му направим съвременна снимка.Най лесно ще бъде да се ориентираме по тунелите на влака просто ще поглеждаме в подобна переспектива в близост до всеки тунел и ще търсим съвпадения.Ако може да се разпечата тази снимка ще поразпитаме и по стари хорица ако имат спомени.Да започваме че това си е супер предизвикателство
пирон-дюбел
Отбрана Ямболска Каратека(ОЯК)
http://www.vandobrev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Отбрана Ямболска Каратека(ОЯК)
http://www.vandobrev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Струма
странно е, колко е безлесен пролома. Сега не изглежда така.
Да започнем от това, че снимката е направена в някое от тесните места. За това има и мост там. Онзи ден коментирахме, че фотоапарата е бил насочен по течението на реката. Тогава, не мислите ли че, опората на моста на левият бряг и скалите под нея са онова място, малко след ханчетата, където се образуват големите вълни? Бързея след ханчетата и каменната стена в ляво, след бързея. А пътят на левият бряг сега е пресечен от ЖП линията, като на места има остатъци от него.
Да започнем от това, че снимката е направена в някое от тесните места. За това има и мост там. Онзи ден коментирахме, че фотоапарата е бил насочен по течението на реката. Тогава, не мислите ли че, опората на моста на левият бряг и скалите под нея са онова място, малко след ханчетата, където се образуват големите вълни? Бързея след ханчетата и каменната стена в ляво, след бързея. А пътят на левият бряг сега е пресечен от ЖП линията, като на места има остатъци от него.
Re: Струма
може и прав да излезнеш. Завоите на реката са идентични. другото което виждам е че ЖП линиите се съединяват с пътя, което ме навежда на мисълта че в днешно време те може просто да са качени на пътя а старите зарити. В района наистина е имало теснолинейка но данните са че са стигали до Дупница. Който носеше копие на снимката да го запази и сега през почивните дни ако сме там ще имаме време да се качим да погледнем от високо ..
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
Re: Струма
Имало е първо теснолинейка , а после са направили широката линия . За това може тунела да не съвпадне с днешен тунел - сегашните са по-големи . Аз съм ходил по-голямата част от трасето на стария път(където го има) , то започва оттам , откъдето се пускате с каяците и рафтовете - при обиколното на малкия шосеен тунел . Върви н'ам си колко километра и свършва доста нависоко преди тунела на ханчето . Според мен , мястото е при едни остатъци от мост по ,,долното трасе" . Ще се сетите къде е , но пък там е доста по-широко сега......
Re: Струма
А , за безлесното се сетих също Значи , там всичките тия камънаци са били терасирани на лозя . После ги е хванала филоксерата ( това е някаква болест по лозята ) , и хората са ги зарязали . Аз имам спомени от детството , когато редовно пътувах с влак до Петрич , че тук таме имаше по някое лозенце кацнало на такъв чукар , че се чудиш как въобще се качва на него . Сега вече сигурно ги няма лозята въобще , и съответно дръмка по дръмка храсталаците са си взели обратно баирите .
Re: Струма
абе точно тия остатъци преди гара Пирин гледахме с Кольо и Милена онзи ден. Но те бяха в диагонал на реката и релефа не изглеждаше много като на снимката. Иначе лозята се виждат и на снимката. Според мен трябва да се рови по следата на Стоян, а тя е именно в старите пътища на региона. Като се замисли човек гледайки снимката това е бил доста възлов момент в комуникациите едно време бая пътища и пътеки се събират в тоя мост. Стоянчо я проучи историята на тая теснолинейка.sto100jan wrote: Според мен , мястото е при едни остатъци от мост по ,,долното трасе" . Ще се сетите къде е , но пък там е доста по-широко сега......
В нашата история доста мътни записки има за жп. транспорта в тоя регион. Много време Турците и Австрийците не са ни давали да имаме директна връзка със Солун заради търговията ...
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
Re: Струма
Теснолинейката е построена през Първата световна война http://www.kyustendilmuseum.primasoft.b ... enu=390206" onclick="window.open(this.href);return false;
За широкия ЖП ми се мотае в главата цифрата 1937 година , но не съм сигурен .А за пречките - поне между двете световни войни не е било разрешено да се строят жп линии към южната граница , за да не може бързо да се дислоцират войски в това направление . Аз лично имам спомен от теснолинейката Ген.Тодоров - Петрич . Вагончета с кюмбета в тях , пейки около стените - романтика
За широкия ЖП ми се мотае в главата цифрата 1937 година , но не съм сигурен .А за пречките - поне между двете световни войни не е било разрешено да се строят жп линии към южната граница , за да не може бързо да се дислоцират войски в това направление . Аз лично имам спомен от теснолинейката Ген.Тодоров - Петрич . Вагончета с кюмбета в тях , пейки около стените - романтика
Re: Струма
Айде пак на темата за Кресна едно време.. вече снимките станаха 2:
http://www.lostbulgaria.com/?cat=270
http://www.lostbulgaria.com/?cat=270
Поради граматически неуредици, мнението на потребителя не може да бъде показано.
- milenishte
- Posts: 142
- Joined: 08 Dec 2007, 23:19
- Location: София
- Contact:
Re: Струма
Ехаа, това вече е жокер, на тези снимки си личи посоката на течението, че даже и какво има в далечината и в двете посоки.
Re: Струма
Сега го хванахххх
това е последният бързей преди каякарската поляна. В ляво се вижда на Бенгата "римската стена" а по-надолу скаличката която прави голямото обратно течение. В днешни дни има и излят кесон но изиданата стена в дясно си стои. Релсите са за теснолинейка и са разположени на мястото на днешния Е79.
това е последният бързей преди каякарската поляна. В ляво се вижда на Бенгата "римската стена" а по-надолу скаличката която прави голямото обратно течение. В днешни дни има и излят кесон но изиданата стена в дясно си стои. Релсите са за теснолинейка и са разположени на мястото на днешния Е79.
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина