гребла
Moderator: vandobrev
- anastas_peykov
- Posts: 386
- Joined: 25 May 2009, 18:02
- Location: Варна
- Contact:
Re: гребла
Ако бяхме скандинавска държава , където зимането още като се роди е научено и се знае какъв каяк трябва да кара и където каяците са повече от колите, всичко тия мисли са ок. Обаче тука реалноста е доста по различна. Хора които не знаят разликата между кану и каяк няма как да знаят къде ще ги отвее течението и какъв тип каяк искат да практикуват и до каква степен искат да го практикуват за бъдеще. Лошото тука е че и няма каякарска общност с традиции и клубове които да поемат начинаещите и да ги напътят в правилния избор за тях. Всички течения в каякинга си имат специфична екипировка. За това е по добре начинаещия да сикупи нещо евтино , да види къде ще го отвее течението и чак като разбере какво иска , да мисли за закупуването на правилната стока. Ако не иска да се развива в каякинга да си остане с екипировката която има. Аз лично почти две години карах един пукнат турски три метров ситонтоп дето за нищо не ставаше и гребях с ТНП тачка докато си купя туристическа лодка. И добре че тъй съм направил иначе щеже да падне едно купуване и продаване на каяци и екипировка в което набутвацията щеже да е жестока. Дариел почна с туристически каяк, сега вече е на родео вълна и туристическата му лодка скоро май ще излезе на пазара за продан. Обаче той не си купи на времето за 2500 туристически каяк , а за 500 лева. Ти Пеца , кога си купи лодката , след 10 годишно търкаляне на клубни тутраканки и подобни. За това според мен ако ти е първа лодка по добре влез в играта колкото си може по тънко , с нещо по универсално и не бързай със следващата покупка. Ако имахме рални и действащи клубове хората щяха да влизат в играта още по тънко, само срещу членски внос.
Re: гребла
Този израз,че няма каякарска общност и че няма каяк клубове е доста грешно изказване!
-
- Posts: 23
- Joined: 26 May 2016, 10:34
- Location: гр. София
избор на гребло за бърза вода
Един теоретичен въпрос : греблата на Werner - Sherpa и Powerhouse са съответно с площ 680м2 и 720см2; TNP Rapa (с каквото карам в момента) е 713см2, а на моменти сякаш ми се иска да е с повече площ; Powerhorse се води за по-мощни каякари в буйни води, Sherpa e "mid size" - аз съм 55кг/168см и не карам в толкова мощна вода; може ли да се приеме, че площта на Rapa-та е просто по-неефективна (като габаритни размери даже е по-къса лопатката); дали ще ми е по-комфортно с Powerhouse (което е с площ подобна на това, което съм свикнала) или с Sherpa (както препоръчва производителя); .... и някой има ли такова, съответно би ли ми дал да пробвам (дължина ок.194-196см, 60 градуса, права дръжка)?
-
- Posts: 58
- Joined: 27 Sep 2015, 09:00
- Location: гр. София / тел.0888/828/555
Re: гребла
Dani, аз минах от евтино гребло( Палм нещо си) към Powerhouse. На пръв поглед лопатките на двете са напълно еднакви, но с Вернера се уморявам на по дълги трасета..
Коци
Re: гребла
Rapa - е бюджетен вариант с евтини материали и технология. Ако се вземе в предвид формата на лопатката , твърдостта на материала и стабилността на конструкцията( ако греба на клас 4 река с Rapa ще се огъне като лък) разликата в захващането на водата между Werner и TNP е огромна. Дани, може да пробваш Werner и тогава да решиш, но мисля че Sherpa по ще ти пасне.
Re: гребла
Каквото и да вземеш над класа на Рапа-та ще е с по голяма мощност и ефективност. Нейния плюс е че е с мека дръжка и лопати и пести много ръцете и раменете на начинаещите. Естествено идва момента в който надживявате тоя клас и идва "големия избор". Пауърхоуса е легендарно гребло, но трябва доста да сте погребали за да стигнете до него ... или да сте яки като бик и почти толкова умни ! като Коцето, Мартин и Филип
Ако още не се оправяте добре с контрола с греблото и ви се налага да гребете по интезивно за маневрите и тн. при Пауърхоуса и подобни мотики с голяма площ и здравина, ще ви окапват ръцете много бързо ... натоварването в рамото също е елемент.
Насочи се към гребла тип Шерпата и не прекалявай с карбона и здравината ... щи се дореве като пуснеш над 500 лв. в местото на Юговска
Ако още не се оправяте добре с контрола с греблото и ви се налага да гребете по интезивно за маневрите и тн. при Пауърхоуса и подобни мотики с голяма площ и здравина, ще ви окапват ръцете много бързо ... натоварването в рамото също е елемент.
Насочи се към гребла тип Шерпата и не прекалявай с карбона и здравината ... щи се дореве като пуснеш над 500 лв. в местото на Юговска
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
-
- Posts: 23
- Joined: 26 May 2016, 10:34
- Location: гр. София
Re: гребла
Амм, поръчвам си Sherpa и ще си свиквам... и известно време ще обвинявам греблото за всичко, което не ми се получава.. Иначе разликата между Carbon и Fiberglass e 50$ - ще ми се реве почти еднакво ...
Re: гребла
Aз па най-си харесвах АТ-то..... беше мноо мощно и имаше голем пауър.... ма беше... ся има пауър наполовина
Ся съм с една рапа уж временно.... еми нема сила тва, а уж е с подобни параметри... ама дърпаш дърпаш, файда йок.....
Ся съм с една рапа уж временно.... еми нема сила тва, а уж е с подобни параметри... ама дърпаш дърпаш, файда йок.....
Re: гребла
... меко е бe Миро ... като онуй дет го търсиш по два часа из гащите ... нема пауър ... гъне се
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
Re: гребла
Че кога съм твърдял, че Рапата е твърда... ма за без пари е идеално
Ето и ти, ако беше паднал на главата си...... ма на
Ето и ти, ако беше паднал на главата си...... ма на