Язовир Пчелина, Радомирско

Дата: 05.03.2010

Панорама

От София се стига през Владая-Перник-Батановци-Ковачевци.

Маршрут София - Ковачевци

Разучили сме два подхода - преди и след село Ковачевци. Преди селото има разклон за вилното селище, от което се отклонява асфалтиран път, слизащ до бившата гребна база.

Към вилното селище и гребната база

След селото вляво се отбива отново получерен път, по него се стига до нулата на големия ръкав.

Река Светля

На този ръкав е разположено въпросното вилно селище. Изглед към характерния връх в дъното на ръкава.

Големият ръкав

На изхода на ръкава, срещу селището, има стръмен нос, зад който има нещо като яхт клуб или не знам какво.

Маршрут 1

Музиката е ужасна, но домашната ракия е лековита.

За измръзналите

Това е в посока язовирната стена. В обратна посока, на отсрещния бряг, е другата забележителност на язовира - надвисналите скали с параклис на върха.

Скалите с параклиса

След още един завой в обратна посока е краят на язовира с малкия остров, а вдясно е устието на Струма.

Остров

През лятото водата е жълто-червеникава, а по дъното е отложена много фина черна кал, която прилича на мазут, но изглежда съставът на скалите е такъв, както и наслоените отпадъци от минната и стоманодобивната индустрия на Перник. И Струма е вада, в която живеят множество водни птици: щъркели, патици, чапли (предполагам), чайки и едни други дето не ги знам, приличат на сокол, но ядат риба, това го видях. Струма е тъничката черта отзад.

Птици

През пролетта има достатъчно вода за разходка нагоре по реката, която след около 1,5-2 км става по-тясна от 5 метра и леко невъзможно за маневри с дълги лодки.